onsdag, april 28, 2010

Det är dags att vända blad...

I går hade jag nästan tappat hoppet om jobbet jag ville ha, idag är känslan en helt annan för idag hoppar jag av glädje! :D

Mitt i morgonens kafferast, ca. 09:15 ringde de från Nesodden med det glädjande beskedet att jobbet är mitt! Vilken uuuuunderbar känsla! Det känns som om jag går runt och ler oavbrutet. Jag är så jäkla glad!


Lägenheten sedd från uteplatsen


Utsikt över fjorden

Jag skyndande mig att ringa om lägenheten också och kontraktet kommer att skickas till mig med e-post så att jag kan skriva ut det och underteckna det innan jag sänder det tillbaka. Så nu är även lägenheten med den spektakulära utsikten över Olsofjorden min. Läget är perfekt; lite avsides och med fantastiska omgivningar, 2,5 kilometer till jobbet (gratis vardagsmotion längs kuperade vägar), 750 meter till MB och E, 10 minuter med buss till Nesoddbåten och sedan 20 minuter färja in till Oslo.

Den 1/6 börjar ett nytt kapitel i mitt liv och jag ser fram emot det med pirr i magen, förväntan och längtan. Det kommer att bli så spännande. Så kul och nyttigt! En riktig utmaning! Men vad jag kommer att sakna min familj, mina vänner och mina arbetskamrater. Men jag förväntar mig mycket besök! ;)

12 kommentarer:

Ida sa...

Ojoj oj jag tror jag kissar ner mig och börjar gråta på samma gång då jag läser ditt sprudlande glädjande inlägg! hihi. blev så upprymd av din glädje!
Ska du flytta till Norge nu?!
Helt galet så spännande! Å vilken lägenhet som ska bli din. =)
Ser helt fantastiskt ut!
Underbart underbart.
Hoppas du får det fantastiskt!!
Hemma,nära och kära finns
alltid kvar!
Kraam från Ida

missj sa...

Tack Ida! Det är precis hur spännande som helst :) Jag är så himla glad. Det blir ett riktigt äventyr och som du skriver, hemma finns alltid kvar. Känns det fel så finns det en väg tillbaka. Men nu ska det blir så härligt att åka iväg och testa, jag fick en sån god känsla av arbetsplatsen och de människor jag träffade där under intervjun :D

Kramar tillbaka!

Anonym sa...

Hej!
Gör ett nytt försök. Tycker om att läsa din blogg och har hållt tummarna för dig. GRATTIS till både jobb och lägenhet. Blir så glad för din skull fast jag inte känner dig.
Stort lycka till och jag hoppas att du fortsätter att blogga fast du ska flytta utomlands :).
Kram Annette

Lina sa...

Åhhhh Stort Grattis! Va spännande. Du måste berätta mera. Grattis kramar! / Lina

missj sa...

Tack för era fina ord och för att ni delar min glädje! :) Så kul att nya/tidigare anonyma läsare skriver någon rad :) Visst kommer jag att fortsätta att blogga. Tack Lina, jag berättar mer här senare och även via mail/mobil om du vill, Annette: du är så välkommen tillbaka :)

Ida sa...

=)mmmm. Det låter som en underbar dröm! Blir spännande att följa ditt "nya" norge liv!

Camilla sa...

Vill du ha en inneboende kommer jag på stört, för vilket underbart läge, som på film!! ;)
Grattis, grattis till allt, faaan vilken tajming!!

missj sa...

Ni får ta er en Norgetur och komma och hälsa på Camilla :D

Det är så rackarns fint där!

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Jag har aldirg kommenterat i din blog innan men läser dagligen och har gjort så i några år. Men nu blev jag så himla glad för din skull att jag måste skicka i väg ett stooort grattis och lycka till med ditt "nya liv" :O)
Har hållit tummarna för dej ända ner i från Gbg ;O)
Nu har du mycket att fira i helgen!!
Hälsnigar
T

missj sa...

Tack T! :)

Vad kul med kommentarer från er som läser men inte brukar kommentera! Du är så välkommen att fortsätta dina besök in hit!

Hoppas du får en fin valborgshelg!

Eva.. sa...

GRATTIS!! GUUUD så spännande!!! =)
Håller tummarna att du hittar ngt boende som passar!!

Återigen GRATTIS VAD KUUUL!!

Kram kram..

Paula sa...

Men GRATTIS!!! Vad kul för dig!! :)