torsdag, april 29, 2010

Valborgshelgen närmar sig

Första chocken har lagt sig men efterskalven av gårdagens besked och alla tankar, känslor och pirret i magen ekar även idag. Det lär det nog göra ett tag, alldeles säkert ända fram tills jag åker och ett tag in på första arbetsveckan. Jag har fått berätta historien om och om igen och fått så många gratulationer och varma ord. Tack för det alla ni fina människor omkring mig!

Idag ska tydligen lägenhetskontraktet trilla in mailen så jag väntar troget på att det ska komma så att jag får skriva ut det, första saken i hela denna historia som är svart på vitt! De ska även skicka ut information m.m från Nesodden Kommune om jobbet och de har redan anmält mig på några kurser som jag behöver gå för att få behörighet till vissa system och saker som jag behöver för att kunna jobba. Spännande tider väntar! :) Jag skriver mer om allt detta efter helgen.

I går efter en middag på Baan Thai åkte vi ut på Storheden för att köpa lite helgmat (och dryck) samt en liten grill till "husvagnsfolket". Tillbaka i Bredåker var vi först efter 20 någon gång. Efter att ha plockat in och undan maten och begrundat syrran och grannarnas frenetiska aktivitet med att färdigställa husvagnarna inför Valborgshelgen korkade vi upp lite bubbel för att fira allt, vi pratade även om att vi skulle åka upp till de andra i Edefors (och kvarteret "Lilla Bredåker" där ;)) på fredag och troligtvis stanna tills på lördag. Nu har det hänt lite saker idag som gör att det inte känns fullt lika aktuellt. Jag tror att vi måste satsa på vila och återhämtning; någon promenad, lite god mat, sömn, film och samtal denna helg. Naturligtvis känns det lite trist men det gäller att fokusera på vad som är viktigast.

1 kommentar:

Annelie sa...

Hurra för spännande tider! kram.