tisdag, april 27, 2010

Glad or sad?

Jag är tröööött!

Nu säger jag godnatt för det är dags för sängen, i går denna tid satt jag och hoppades på ett telefonsamtal idag - helst med ett trevligt besked såklart. I morgon blir det jag som ringer istället, troligtvis efter lunch. Jag måste få veta. Efter det måste jag ringa ännu ett samtal, nämligen om lägenheten, oavsett vad som sker måste han få ett svar från mig.

Efter jobbet blir det raka spåret till Luleå för att möta upp B och ta en middag ute någonstans, antingen där eller hemma i Boden. Preferenserna får min gäst stå för. Jag skulle även behöva stanna till någonstans och handla frukostmat och lite annat till helgens middagar innan vi åker mot byn. Jag antar att det blir en del prat om det som kommer ur förmiddagens telefonsamtal på kvällen, kanske en promenad och sedan lugna gatan för torsdag väntar veckans sista jobbryck för mig.

Ingen middag (mer ett glas mjölk) blev det idag, jag känner mig fortfarande mätt efter dagens lunch. Maten var helt ok men organisationen där på Örnäsets kinahak/pizzeria Mamma Mia var verkligen inte bra, de hade noll koll på vem som beställt vad och några i vårt kurssällskap fick vänta på tok för länge på sin mat vilket resulterade i 20 minuter att äta och ta sig tillbaka till stället där kursen höll till. Inte nog med detta; kvinnan som tog betalt och serverade var allt annat än kundorienterad och trevlig!

Inga kommentarer: