lördag, april 24, 2010

Grillkväll och skolkataloger

Jill har åkt på jobbet (extraknäck är bra för ekonomin men trist för oss, som helst haft henne här!), Stig har dragit på pokerkväll i byn, Ingela och Kristina har gått hem för att få barnen i säng och jag passar på att ladda upp lite bilder från kvällen. Som vanligt har vi haft trevligt, går det ens att misslyckas med detta sällskap? Vi har ätit SÅ GOTT (grillat is the shit!), druckit lite vin och pratat hur mycket som helst.

Nåt jag sade gjorde att jag kom att tänka på skolkatalogerna och jag frågade Jill efter hennes, hon har mer koll på var hon har sina så då fastnade vi ett par timmar i dem. Jag vet ju vad som skett med en del personer men jag blir så nyfiken på vad som skett med alla andra om man minns från skoltiden. Mycket kan man få koll på via Facebook (fantastisk sida!) men det är ju ändå inte alla som finns där, jag räknade i kväll och jag har 13 av 20 klasskamrater från högstadiet på FB. Men...vad hände med de där fina, populära samhällstjejerna? Vad hände med den där vilden som mobbade och skrämde slag på skolan? Vad hände med den lille anonyme killen? Vad hände med den nyinflytatde punkaren från Stockholm? Vad hände med tjejen som hade forskarambitioner? Vad hände med gymnastiklärarens favorit? Vad hände med hon som fick barn innan det var "legitimt"? Vad hände med den där personen det ryktades om hade narkotikaproblem? Vad hände med skolans populläraste kille? And don it goes...

De där skolkatalogerna väcker ofantligt många minnen! Jag överväger att lägga upp bilderna här i morgon, det är dessvärre bara från 8:an, 9:an samt 1:a och 2:a året på gumnasiet eftersom det är syrran kataloger och hon är ju året yngre än mig.


Stig står och grillar


Grillgodsakerna


...klyftpotatis, vitlökssås och pepparsås


...kall sås av creme fraiche och sweet chili-sås och sallad


Bästaste grannarna; Kristina och Ingela


Vuxenbordet


Utfodring av barn


Gosa, vilket underbart namn på ett rödvin ;)


Ni ska tro att jag njöt!


Efter maten blev det skolkatalogfrosseri!

Nu ska jag kolla av om grannarna är klara med läggningar, pigga och redo för besök! :)

Inga kommentarer: