onsdag, maj 26, 2010

Man ska inte döma hunden efter håren! ;)


Nu har jag bakat min kaka och dekorerat den. Jag hoppas att den smakar bättre än den är lik den norska flaggan. Jag tackar mig lyckliga stjärna att jag smakade den röda grädden innan jag började "måla"min kaka för den smakade vedervärdigt! Jag fick ta till en hel del färg för att ens få grädden att komma i närheten av färgen röd och inte rosa. Det blev till att kassera rubbet och istället nöja mig med bara jordgubbarna men de räckte ju fint och gav en härlig röd färg. Nu önskar jag bara att jag haft blåbär för de blå ränderna för efter den första grädd-incidenten vågade jag mig inte på så mycket blå färg så den är mer turkos än blå men nu struntar jag i det. Utseendet är inte allt och jag tror att alla fattar tanken! ;) Detta blir min "tills vi ses igen"-fika till förmiddagsfikat på jobbet i morgon.

Kvällen har rusat förbi! Middagen har jag helt glömt bort mitt i alla mina sysslor men jag är inte ens hungrig. Mina väskor är färdigpackade och redo för en tur till stan och jobbet i morgon där de får vara tills på fredag. Jag har tömt min bil och gjort i ordning papper och nycklar åt Jill om det skulle bli så att någon visar intresse för den medan jag är borta. Jag har rensat ut rester ur kylen så att den är fräsch när de kommer hem och donerat lite fil och mjölk åt grannarna. Utöver det har jag vikt tvätt och kört och hängt en ny omgång för tvättkorgen är smockfull efter syrrans renbäddningsrace. Tänkte ta lite mer i morgon för jag misstänker att de kommer hem med en ordentlig laddning tvätt från sin semester samt köra diskmaskinen så att inte den står och surnar.

Min ambition är att hinna förbi Agneta och ge henne en kram innan jag åker tillbaka till byn efter jobbet i morgon. Jag föreslog till Pernilla att hon kanske kunde komma upp en stund i morrn kväll och så verkar det bli. Trevligt!

Och såklart; ett STORT GRATTIS till Jill och familjens resesällskap Camilla och Jonas som numera är äkta makar!

Snart dags för en dusch och sedan sängen!

4 kommentarer:

ella sa...

gud va fin tårta :)

missj sa...

Tack;) Jag önskar som jag skrev att jag hade haft blåbär för att få till den blå färgen men men...det hade jag inte :)

Isabel sa...

Mums, den kakan såg riktigt god ut! Duktigt gjort! :)

missj sa...

Isabel: man är aldrig helt nöjd själv ;) Med facit i hand hade jag som jag skrev i inlägget gärna bytt ut den turkosa grädden mot blåbär och kanske gjort det till mer av en tårta än en kaka genom att dela botten och lägga in lite fyllning mellan. Men kakan gick åt och det fanns inte en smula kvar så jag är ändå nöjd :)