söndag, maj 30, 2010

Sunny Sunday

Solen har strålat över Nesodden hela dagen, visst har lite moln skymt den emellanåt men det har ändå varit riktigt fint väder. Idag blev det inte en lika tidig start och vi var väl i lägenheten vid 12-snåret. Där hann vi såväl skruva ihop skåpet från IKEA som skura spis/ugn + kyl/frys. Jag har så lätt att distraheras såna där gånger, det finns tusen projekt jag vill göra så jag duttar än här och än där mellan varven ;) Jag kan ju inte påstå att lägenheten var välstädad så jag ska torka rubbet; dörrar, strömbrytare...ja allt. Jag hade tänkt hinna köra ur tvättmaskinen också men jag fick den inte att fungera, lampan lyser så ström har den och vattnet är tillkopplat och på så jag vet inte vad som felar. Jag har mailat till kvinnan som sålde den i alla fall för att se om hon har nån teori vad jag ev. kan ha missat.

Just nu är jag mol allena, B har åkt hem och MB och E ska på konsert i Oslo och lyssna på Anne Sofie von Otter. Jag blir som sagt här några dagar tills dess att jag fått mer ordning i lägenheten. Jobbet börjar ju först på tisdag så i morgon blir det den där turen in till Skatteetaten i Oslo, såvida det inte räcker med skattekontoret på Nesodden. Vi ska ringa och kolla upp det i morgon. Därefter tänkte jag som jag skrev i går försöka ta mig ut med bilen (modell större) till Vinterbro (ca. 1,5 mil bort) och se om jag kan hitta den där altanmattan och en TV till rimligt pris. Jag måste även försöka forska vidare i lite begagnade nödvändigheter för att jag ska kunna känna trivsel i lägenheten. I morgon kommer nog fjärilarna i magen att ge sig till känna inför jobbet på tisdag. Jag måste förresten ringa dit också för att höra vilken tid de vill att jag ska komma.

Färjan till Kiel passerar utanför

Buljongföreberelser till laxen...

...maten (kokt lax, bulgur, rostad paprika och tzatziki) blev som vanligt supergod och hälsosam - som alltid här!

Inga kommentarer: