tisdag, augusti 17, 2010

Sommaren går mot höst

Med den rubriken menar jag absolut inget tråk eller negativt. Jag har haft en helt underbar och innehållsrik sommar, jag har flyttat till ett nytt land och börjat ett nytt jobb, jag lär så sakteliga känna nya och goa människor, jag har varit på många trevliga tillställningar med jobbet, varit på trevliga middagar hos MB och E, jag har kollat in Oslos Skeive Dager, jag har fått umgås med B i nästan tre veckor i sträck, jag har varit på en biltur Norge-Sverige-Danmark och på en Hurtigrutentur och dessutom fått se lite mer av både Bergen och Trondheim, jag har varit hem till Boden i två veckor och träffat arbetskamrater, familj och fina vänner och före det hunnit med en weekend i Stockholm. Jag har absolut inget att klaga på.

Nu lider sommaren mot sitt slut, aktiviteterna mattas av en smula men mycket roligheter väntar där runt hörnet även i höst. Den 30 augusti drar vår sektion iväg på en konferenstur till Sverige med returresa dagen efter och dagen efter att vi kommit hem vankas kommunens årliga fest för sina anställda: "Fag & Fest" då det kommer att bjudas på föredrag av Ingebrigt Steen Jensen som är en av Norges starkaste föredragshållare och känd för sitt historieberättande, sin förmåga att bygga relationer och god kommunikation. Därefter kommer kockar att tillaga grillmat innan en kändis på Norges musikscen; Ingrid Olava ska uppträda.

Idag fick jag det härliga beskedet att B kommer hit den 2 september och stannar över helgen. Med tanke på jobbsituation och att vi befinner oss i olika länder (även om vi nästan "avvecklat" ett land mellan oss - det kändes i alla fall som om det var så när man flög) så är det långt ifrån självklart att vi kan ses så ofta som vi önskar. Det ska bli både lättare och billigare nu men det lär ändå perioder då vi får stå ut längre än vad som egentligen känns bra.

Den 17 september kommer mina kollegor hemifrån och hälsar på och jag hoppas få visa dem både jobbet (en tur runt Sunnaas - som är så känt i arbetsterapikretsar kanske vi också måste ta?), Nesodden och Oslo. Det ser jag fram emot!

I slutet av september drar jag hemåt för en långhelg mellan torsdag kväll och måndag eftermiddag. Här emellan lär det säkerligen dyka upp mer saker, det har talats så smått om nån liten tillställning med kollegorna. Så, livet står inte stilla...

Jag hade sån flax att jag fick lift med Tone från jobbet idag, ända fram till butiken. Nu har jag fyllt upp lite mer i kylen och köpt en bukett gladiolus, ätit rester från i går och börjat se "My Sister's Keeper" - och den tänkte jag återgå till nu. Ska försöka få till den där slapparkvällen i afton, i går lyckades jag inte nåt vidare :)

Inga kommentarer: