söndag, augusti 29, 2010

Jag är i en positiv flow!

Det blev ingen vila, istället blev det en skogspromenad med Kristin och hennes hund Tanja. Jag fick ett SMS med förfrågan om jag hade lust att följa med på promenad och det var det ju bara att hänga med :) Jag hoppade i mina nya stövlar som faktiskt var en dröm att gå i så när som på att de skar mig på benen där skaftet slutade men efter att ha stoppat ner byxorna i skaften var det inga problem. I skogen blev vi erbjudna korv, familjen jag hyr lägenheten av var där med en drös barn (födelsedagskalas?) och grillade. Deras kids är så söta, de ropar och hälsar alltid när de ser en. Vi hade en sån enorm tur med vädret, det var uppehåll hela promenaden men precis när jag kom in genom dörren hemma började det regna. Nu skiner solen och regnet faller om vartannat - snacka om ambivalent! ;)

Detta har varit en toppenhelg, det känns verkligen som att det rullar på nu. Jag fick just ett mail från en av de jag träffade i går, som skrev detta när jag önskade henne lycka till med husförsäljningen:
"Tusen takk, Jennie. Det håper jeg også. Det er virkelig hyggelig å bli kjent med deg. Du er ett lysglimt inn i gruppa"
Sånt värmer och får mig verkligen att känna att det var ett klokt och bra val att ta mod till mig och åka in på det där mötet. Ett stort tack till B som verkligen peppat och stöttat mig!♥

Nu, tre månader efter att jag flyttat hit är det tid för att ta sig för detta att bli kjent med fler här, att ta sig ut och göra saker. Den första tiden har varit så fylld av att komma mig in i ett nytt land, ett nytt system, en ny organisation, ett nytt jobb och att få i ordning ett hem. Bara det är ju ett projekt - men jag har haft mycket och god hjälp som har varit helt ovärderlig!

Livet är gott och jag trivs som fisken!

Kommande vecka blir också den fylld av aktiviteter och trevligheter. I morgon och på tisdag kommer vi att vara i Sverige på konferens, onsdag är det dags för vad som verkar vara en mycket välorganiserad och fin kommunfest och på torsdag kommer B och då ska vi ta en Ikea-tur. Helgen kommer att gå i sann mys-anda och tvåsamhet med min fina, fina B♥

2 kommentarer:

Jill sa...

Vad roligt att det känns så, det är du värd efter allt som skett. Love you ♥

missj sa...

Tack älskade, älskade syster!♥