söndag, augusti 29, 2010

Tull, tull...

Syrrans paket till mig tog sig inte igenom tullen. Paketet ska enligt brevet som kommit kosta 217 NOK att lösa ut men enligt Postens hemsida är det en drös andra kostnader också. Jag får inte riktigt detta klart för mig så jag har mailat dem och hoppas på etts nabbt svar så att jag kan avgöra hur jag ska göra med detta.

Just denna del av brevet tycker jag däremot känns olustig:
FORTOLLINGSFULLMAKT
Posten gis fullmakt til å fortolle denna -og fremtidige sendinger (Jfr. Tollovforskrift pkt. 4.10.1). Det innebærer att sendingen(e) kan åpnes for tollvurdering, samt at mitt navn og fødselsnummer registreres i Postens kunderegister. Fullmakten gjelder til den tilbakekalles skriftlig. Opplysningene behandles av personell med tausthetsplikt.
Tack och lov kan man med ett skriftligt meddelande upphäva den där fullmakten när som helst!

Inga kommentarer: