torsdag, augusti 05, 2010

Tele2 Union i Sverige = inte helt funktionellt

Det Tele2-abonnemang jag skaffade (som är mest fördelaktigt för de som ringer inom och mellan Norge och Sverige) visar sig vara enormt billigt när jag vistas i Sverige, för täckningen är usel. Att ringa är nästan omöjligt, SMS kan jag däremot få igenom och ta emot för det mesta. Jag hade stora problem i Stockholm och jag har stora problem här. För det mesta står det "Endast nödsamtal" på mobilen. Ska det verkligen vara så?

Jag får lite flashbacks till när jag och Erika var till Tennessee, vi bodde hos hennes barndomsvän Nina och hennes amerikanske man David i Maryville. Där var täckningen också usel, för att sända och ta emot SMS fick jag gå upp på en liten höjd och rikta telefonen upp mot himlen och detta gjorde jag ett par gånger om dagen. Nina och Davids grannar hade diskret frågat dem om jag var nån sån där som försökte få kontakt med UFO:n - och jag förstår dem, för det måste ha sett lustigt ut! ;)

Inga kommentarer: