torsdag, december 30, 2010

"Kragtagning"

Det satt hårt åt och jag var tvungen att inleda min ledighet med en liten soffsession med laptopen framför mig innan jag tog mig i kragen. Men nu....ja, nu är skräpet fördelat i tre IKEA-säckar. En med glas och metall (här blandar man), en med plast och en med papper och papp/kartong (ja, detta blandas också). En ny islykta är under frysning ute. Paltgrytan från i går som stått i blöt hela natten är diskat (det tristaste med paltkok!). Golvet är dammsuget och torkat. En grov dammtorkning är företagen. Badrummet skurat och till och med toaringen har fått sig en dusch. Handdukarna är bytta. Tvätten är hängd och i maskinen snurrar de smutsiga handdukarna. Oxfilén är delad och den bit vi ska ha i morgon är på upptining, smördegen likaså. Laxröran till förrätten är så gott som klar, det enda som fattas nu är det kokta, hackade ägget som ska blandas i. Jag har dock (tack och lov!) kommit på att jag glömt köpa gelatinet till pannacottan , så det och en citron måste inhandlas när vi drar ut med skräpet till återvinningscentralen.

Tänk så mycket man kan få gjort på kort tid bara man tar sig i kragen (och helst drar på lite bra musik) ♥

Inga kommentarer: