fredag, februari 25, 2011

Mycket ska man vara med om

I morse drog jag och Kristin för att hämta bilen vi lämnade in på Toyota i Ski i går. På väg tillbaka längs de kringelkrokiga och backiga vägarna mot Nesodden blev jag less på en bil som låg kloss i baken på mig så jag svängde av på en busshållplats (här finns inga parkeringsfickor) för att släppa förbi den. Det är kutym längs den vägen. Tror ni inte att den också svängde av och satte igång att blinka med lysena. Jag hann fundera på om det var nåt galet med min bil men så var inte fallet. När chauffören kommer fram till min bil visar det sig att han ska leverera två paket till Nesodden kommune och han hade sett att bilen var märkt med just detta och undrar om jag har möjlighet att ta med dessa för att han ska slippa köra hela vägen ut. Jag blev lite perplex – minst sagt. Men snäll som jag är (fredag och allt) tog jag jobbet, det var ju varken speciellt tidskrävande eller ansträngande att ta en sväng in på kommunehuset med paketen.

Inga kommentarer: