onsdag, november 30, 2011

Sittkramp


Efter två dagar på Demensdagene på Oslo Kongressenter, har jag en gigantisk sittkramp ;) Intressanta dagar jagvisst och dagen idag var bäst, såväl dagens första pass (och då främst Stein Husebø från Verdighetssenteret i Bergen) som talade om personer med demens och värdighet - och möjligheten att (i samråd med anhöriga) få välja och styra över sin sista levnadstid.

Just nu sitter jag och forskar i hur jag ska kunna spara ner min telefonbok från min Sony Ericsson W995 så att jag kan få över den till iPhonen när den kommit. Har fått en massa tips men inget vill ju fungera. Jag river snart mitt hår och får gå på "papper och penna-metoden" som blir ett helvete!! med tanke på att nästan alla i min telefonbok har 1-4 telefonnummer och en epost-adress i sin fil. Enligt vad jag förstått så funkar detta med att föra över det till SIM-kortet bara så att man får över ett av numrena från var person. Då blir det ju ändå en MASSA jobb. Man ska baske mig inte byta märke känns det som...jag skulle ha hållit mig till en vanlig SE. Skippat dessa moderniteter! Just nu känner jag mig bara så irriterad. Jag får väl bo kvar på Facebook och Google och forska i saken...Har nu kollat iTunes, Gmail och Windows live för att se - men det finns ingen "synkronisera"-funktion. Jag blir gaaaaaal!

Sen vill jag bara få iväg paketen till Sverige men jag kan inte sända min mobil förrän jag fått ordning på allt. Om det ens går! Andra har ju klarat det men just nu vill då inget här och jag vill helst bara skita i iPhone! Jag har nog låtit mig luras. Jag kommer aldrig att bli vän med den där mobilen...

Ikväll skulle jag ha bränt foton till Jill och gänget men just nu känns det som om det bara stressar upp sig med ting jag måste/ska göra...

- som att äta middag! Vill får ordning på detta INNAN middag men det får jag knappast igenom!

Inga kommentarer: