tisdag, februari 28, 2012

En idiots parkering

...först slog jag en rejäl rova på blåisen (som var dold under ett lätt lager snö) nedanför trappen när jag skulle röra mig mot bilen. Inte nog med det, när jag kommer till jobbet så kör jag till den enda parkering där jag vet att det finns lediga platser; samma sak var det där...galen is med snö på. Försent anade jag hur det stod till men märkte det hyfsat snabbt när jag inte fick stopp på bilen som bara gled mot backen ned till sykehjemmet. Tack och lov för en snödriva som hade stoppat mig om jag inte fått stopp med handbromsen. De vanliga bromsarna tog inte alls på isen. Att sedan försöka ta sig någonstans och parkera var totalt lönlöst! Däcken  bara spann och hur jag än försökte skedde nada. Det var bara att se sig besegrad, lämna bilen stående mitt på parkeringsplatsen,  gå ned till kontoret, ringa vaktmästar-Rune och be honom hjälpa en kvinna i nöd. Det tog inte lång tid så var det hela ordnat och bilen placerad på säker och isfri plats.

Idag har bilen fått vara hemma och jag känner av min stackars svanskota som fått sig en och annan smäll förr.

Denna blankis + snö = "liten tuva stjälper ofta stort lass"

Inga kommentarer: