fredag, maj 04, 2012

Hovedtillitsvalgt


Det är nu klart med att jag blir den nya hovedtillitsvalgte för ergoterapeutene i kommunen, dessutom kommer jag att bli kommunens kontaktperson gentemot Hjelpemiddelsentralen Oslo/Akershus. Jag har anmält mig på en tredagars grundkurs för tillitsvalgte men den går dessvärre inte av stapeln förrän i november. Däremot hinner jag (tack och lov!) med kursen ”Opplæring i lokale forhandlinger” som känns nog så viktig att få med sig inför höstens lønnsforhandlinger. Lønnsforhandlingene mellan KS (kommunenes arbeidsgiver-, interesse- og medlemsorganisasjon) och Unio (Hovedorganisasjonen for universitets- og høyskoleutdannede) har dock blivit bruten nu då partnerna inte kommit överens så vi får bara vänta och se om de kommer fram till något eller om detta innebär att det blir en strejk nu i vår.

Inga kommentarer: