fredag, maj 04, 2012

Teater och tur


I går kväll var jag på teater i Ski tillsammans med de andra som är med i kommunens ”Lindrende team”, teaterstycket heter ”Livets Lenker” och utspelar sig på ett Hospice i New York. Föreställningen har fått väldigt fin kritik och min åsikt är strålande! Skådespelaren var helt fantastiskt och kastade sig mellan 13 monologer, personligheter, dialekter/brytningar, komik och tragik på ett oerhört skickligt sätt. Hela stycket var väldigt tankeväckande och vi som var där fastnade i foajén för att prata om den och det blev lika mycket i bilen hemåt.

Elin har en tid beklagat sig för vad hon kallar ”sambotilegget”, inte för att jag märker speciellt mycket men sånt där är så personligt och man känner ju sig själv bäst – och sin trivselvikt. Hon önskar bli kvitt nåt kilo för att känna sig tillfreds. Jag om nån kan ju förstå det och trots att jag är långtifrån tunn så trivs jag gott med mig själv – med tanke på utgångsläget. Vi har faktiskt varit hyfsat duktiga på att ta oss ut i skog och mark på sistone, men vi äter också gott (inte speciellt onyttigt egentligen) och njuter gärna rödvin. Jag ser varken upp eller ner på vågen så jag krisar inte men det skadar ju inte att bli av med nåt kilo till och forma till ”volangerna” som saknar spänst lite. Vi hade planlagt att skaffa abonnemang på träningscentret Energihuset som öppnade i nya lokaler här på västsidan (ett stenkast från mitt jobb) i helgen men skippade det då vi faktisk fick fingrarna ur och bokade en Thailandstur, den kräver en del sparande på hyfsat kort tid så de 500 kr/månaden för att träna väntar vi med och försöker lösa det på hemmaplan, gratis. Elin sände i dag en ny regim via mail, den lyder som följer:

Øvelser som skal gjøres x 5 pr uke: 
  • 10 min hoppetau/rockering/dansing 
  • 3x12 - 1kg vekt biceps 
  • 3x12 – 1 kg vekt triceps 
  • 3x planka 
  • 3x12 armhevinger – bord 
  • 3x rompe/buk 
Tur i skogen x 3, minimum en times tur pr gang.

Mat og drikke i perioden 3. mai til 10. mai 2012

Middag:
  • Minimum 1 liter pr dag av hjemmelaget lemonade 
  • Fredag: sashimi 
  • Lørdag: blåskjell på grill med foccaia og grønt 
  • Søndag: Torsk på grill med ris og grønt 
  • Mandag: karbonadewok 
  • Tirsdag: laksesalat med brød 
  • Onsdag: Torsk, ovnsbakt med ris og grønt 
  • Torsdag: Pannestekt laks med pasta 
Lunsj:
  • Tunfisksalat 
  • Skinkesalat 
  • Kyllingsalat 
Frokost: 

  • Knekkebrød m/ pålegg 
En av veckans turer blir en 1,5 milatur i kuperad terräng här på Nesodden tillsammans med Lesbisk Turlag. För vår del blir det kanske ännu en halvmil eftersom vi planerar att gå hemifrån till Berger stadion där turen tar sin början.

Inga kommentarer: